Fluedamebaby-ryggsekk - Suksessfaktorer

For Fluedamebaby-ryggsekk er det to mulige innganger

Sterk elevmedvirkning

  • Elever skriver musikk, lager danser, tekster, dekor og alt settes sammen til en forestilling.
  • Alle grupper ledes av en voksen, lærer eller kunstner
  • Gruppene settes sammen etter vurdering fra lærer, elever kan evt ønske.
  • Elever kan være aktive i å skape, voksne skisserer tema, og veilede elever som utarbeider synopsis/manus (alternativt tilbyr de voksne dette synopsiset)
  • Elementene må forholde seg til synopsis slik at forestillingen blir helhetlig
  • Voksne må sette sammen dette
  • Behov for prosjektleder fra skolen

Sterk kunstnerstyring

  • Det er valgt en ferdig forestilling (for eksempel en skolekonsert) som kan ha elever på scenen
  • Kunstnere og lærere blir enige om punkt i forestillingen hvor elevene skal bidra med aktivitet
  • Kunstnere og lærere utarbeider forslag til elevinnslagene i konserten
  • Kunstnere og lærere underviser elevene slik at innslagene blir gode og relevante, elever medvirker med forslag i prosess
  • Kunstnere og elever øver på forestillingen i relevante grupper før framføring til resten av skolen