Fluedamebaby-ryggsekk - Suksessfaktorer
For Fluedamebaby-ryggsekk er det to mulige innganger
Sterk elevmedvirkning
- Elever skriver musikk, lager danser, tekster, dekor og alt settes sammen til en forestilling.
- Alle grupper ledes av en voksen, lærer eller kunstner
- Gruppene settes sammen etter vurdering fra lærer, elever kan evt ønske.
- Elever kan være aktive i å skape, voksne skisserer tema, og veilede elever som utarbeider synopsis/manus (alternativt tilbyr de voksne dette synopsiset)
- Elementene må forholde seg til synopsis slik at forestillingen blir helhetlig
- Voksne må sette sammen dette
- Behov for prosjektleder fra skolen
Sterk kunstnerstyring
- Det er valgt en ferdig forestilling (for eksempel en skolekonsert) som kan ha elever på scenen
- Kunstnere og lærere blir enige om punkt i forestillingen hvor elevene skal bidra med aktivitet
- Kunstnere og lærere utarbeider forslag til elevinnslagene i konserten
- Kunstnere og lærere underviser elevene slik at innslagene blir gode og relevante, elever medvirker med forslag i prosess
- Kunstnere og elever øver på forestillingen i relevante grupper før framføring til resten av skolen