Cover me - Suksessfaktorer
- Lærerkompetanse og engasjement: Denne modellen krever minst en musikklærer/alternativt musikk-kompetent klasselærer som er innstilt på tett samarbeid med musikeren.
- Øving mellom kunstnerbesøk må ivaretas av denne læreren dersom prosess og produkt skal få framdrift.
- Medbestemmelse: Elever bør ha stor grad av medbestemmelse, være kreative og aktive musikalsk. Produktet skal gjenspeile deres ideer og arbeid.
- Forventningsavklaring. Tydelig i første møte. Arbeidsfordeling før neste gang avtales etter hver workshop.
- Tilgang på nødvendig utstyr. Skolen må kunne sende filer til og motta filer fra musiker mellom besøkene, og kunne spille av filene fra datamaskin koplet til høyttalere i klasserommet. Musiker må ha redigerings- og komponeringsprogram. Skolen må ha et utstyrt og vedlikeholdt musikkrom med nok vanlige instrument.
Effektiv kommunikasjonsplattform er en viktig forutsetning for at en skal klare å kommunisere og utvikle prosjektet i tiden mellom kunstnerbesøkene