Body Talk - Didaktiske rammer
Kunstner: En danser som kan arbeide med flere dansestiler
Elever: Klasse(r), 1.-7. trinn. Flere klasser kan gjennomføre prosjektet samme dag, men en klasse om gangen.
Lærere: Musikklærer og klasselærer
Tid: 5 besøk; 60 min. pr. besøk pr. klasse
Planlegging/Evaluering: Felles planleggingsmøte mellom lærer og danser før prosjektet starter med elever. Lærere kommer med innspill til musikk/dansestiler ut fra klassens ståsted og danser presenterer sine ideer for prosjektet. Fellesevaluering/planlegging etter hvert besøk.
Sted: Optimalt: Dansesal. Alternativt et lokale med stor, ledig gulvflate.
Utstyr: Musikkanlegg, artefakter/kostymer.
Produkt: Primært prosessorientert prosjekt, der en har fokus på å arbeide sammen med elevene om å få til skaping og samarbeid. Danseren har derfor ikke nødvendigvis fokus på å få til en visning i løpet av prosjektet. Et eventuelt produkt kan forhandles fram mellom skolen og danseren, eller skolen kan bruke det elevene har lært til å skape egne produkt.