Publikasjoner fra DiSko-prosjektet
Under denne overskriften har vi samlet alle offentlige publikasjoner fra prosjektet. Rapportene er utarbeidet underveis, og gir dermed situasjonsbeskrivelser fra prosjektet på forskjellige stadier. Erfaringsrapport (2019) avslutter prosjektets første syklus, mens Kunstnerbesøk, relasjon og samarbeid fungerer på samme måte for prosjektets syklus 2. Les mer om prosjektets sykluser her. I tillegg til underveisrapporter og oppsummerende rapporter, oppsummeres og drøftes prosjektets resultater i sluttrapporten.
Rapporter
2017: Tilstandsrapport. Holdhus, K., & Espeland, M. (2017). Skole og konsert-fra formidling til dialog (DiSko): Tilstandsrapport
2018: Produksjonsrapport. Holdhus, K., & Espeland, M. (2018). Skole og konsert-frå formidling til dialog (DiSko): Produksjonsrapport
2019: Erfaringsrapport. Holdhus, K., Waade, R., Romme, J. C., Almås, R., & Espeland, M. (2019). Skole og konsert-fraformidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport
2020: Kunstnerbesøk, relasjon og samarbeid. Produksjonsnotat fra innovasjonsprosjektet «Skole og konsert –fra formidling til dialog (DiSko)» Holdhus, K., Romme, J. Waade, R., Almaas, R. Høgskulen på Vestlandet.
2021: Sluttrapport. Skole og konsert –fra formidling til dialog. Sluttrapport fra et innovasjonsprosjekt. Holdhus, K., Romme, J., Espeland, M. Høgskulen på Vestlandet
Masteroppgaver
Forskningspublikasjoner
Holdhus, K. (2018). Teacher-musician-collaborations on the move: From performance appreciation to dialogue. In Kenney & Christophersen: Musician-teacher collaborations: Altering the chord, 27-38. Routledge.
Holdhus, K. (2019). The polyphony of musician–teacher partnerships: Towards real dialogues? Thinking Skills and Creativity, 31, 243-251.
Fagartikkel
Holdhus, K; Almaas, R., Romme, J.C. (2019). Utdanningsnytt. Gjestens skarpe blikk.