Cover me - Didaktiske rammer
- Deltakere: En musiker, i vårt tilfelle en singer- songwriter; elever i to klasser, mellomtrinn; en musikklærer, to klasselærere.
- Tid: Fem musikerbesøk, To til tre økter (vanligvis 45 min) pr. besøk pr. klasse
- Planlegging/evaluering: I forkant av semesteret, og etter hvert musikermøte med klasser.
- Deltakere i planlegging/evaluering: Musiker, musikklærer, og/eller klasselærere, elever.
- Innhold, planlegging og evaluering: I planleggings- og evalueringsmøtene evalueres sekvensen som har foregått den dagen. Musikere og lærere definerer og fordeler arbeidsoppgaver som skal være gjennomført til neste møte mellom elever og musiker.
- Sted: I klassen sitt vanlige klasserom, i musikkrommet og gymsalen.
- Utstyr: Avspilling -og opptaksutstyr, gitarer, trommer, piano og rytmeinstrument.
- Produkt: Produktet består av elevenes egne komposisjoner produsert gjennom prosjektet og andre sanger valgt av musikeren og andre deltakere. Konsertproduksjon med nye og gamle sanger/låter.
- Ansvarsfordeling: I en avsluttende DiSko-konsert ble ansvar fordelt slik: Musikklærer og musiker har ansvar for musikalsk innhold. Ansvar for framføring, dekorasjoner, kostymer, invitasjon, teksthefte: Klasselærere og elever.